Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • broda1212
    Classic
    • 2013
    • 3

    Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

    pilon500 czasami nawet na szarpakach wiele nie wyjdzie zwłaszcza jeśli chodzi o tył, ale skoro nie mogą ustawić zbieżności, to trzeba po prostu wyciągnąć co bardziej wrażliwe elementy i obejrzeć.
  • andip
    Classic
    • 2012
    • 14

    #2
    Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

    Witam. Zastanawiam się nad zakupem Octavi z takim silnikiem. Czytałem opinie i są bardzo dobre, ale to z reguły opinie użytkowników z małym przebiegiem. Jak się sprawdza turbobenzyna po większych przebiegach ? Czytałem, że trzeba uważać, aby nie przeciążyć silnika, dbać o właściwe smarowanie turbiny (odczekać przed zgaszeniem silnika, itd, itp). Czy te silniki wytrzymają 100 tys. km ? Dodam jeszcze, że podoba mi się Octavia Scout, czyli podwyższona wersja z napędem na 4, ale niestety jest bardzo droga i nie ma gdzie się taką pzrejechać. Ma ktoś jakieś doświadczenia w opisanym temacie ?

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7461
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      Ja mam 26k km i z silnikiem póki co (odpukać) wszystko w porządku. Na hamowni wyszło 182KM i 281Nm. W moim przypadku apetyt na olej jest mały, jakieś 2,5L na 26k km. Co do czekania przed zgaszeniem to dotyczy to każdego samochodu z turbosprężarką.
      Bolączką jest napinacz rozrządu dlatego przy kupnie samochodu z drugiej ręki trzeba sprawdzić czy samochód nie podlega akcji serwisowej polegającej na wymianie czy tam weryfikacji i wymianie napinacza rozrządu.

      Na allegro widziałem Passata z tym silnikiem (ale prawdopodobnie BZB) i miał nastukane 160k km i to z LPGie więc chyba daje radę
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6763
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Mój przebieg to 47 tys. km w 1,5 roku. Miałem tylko problem z wadliwym napinaczem, który został wymieniony na gwarancji. Oleju dolewam 1l/10 tys.km, ale nogę mam dosyć ciężką, więc według mnie jest ok. Spalanie w granicach 9-10 l/100 km. Na plus elastyczność i błoga cisza wewnątrz. Na minus troszkę miękki zawias. Przeglądy robię co 15 tys. km a olej zmieniłem na 5W40. Moim zdaniem warto kupić auto z tym silnikiem, bo jest mało awaryjne a banana na twarzy będziesz miał przez długi czas. Jak masz kasę to polecam RS-a

        Co do 4x4 to na pewno będzie większe spalanie i troszkę gorsze osiągi, ale warto dopłacić za 4x4, bo trakcja na mokrym często się kończy przy takiej mocy. Jeżeli chodzi o lepsze osiągi to robisz program i po problemie.

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • Mihau
          RS
          • 2009
          • 7461
          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

          #5
          Zamieszczone przez mirek_p11
          minus troszkę miękki zawias.
          Załóż sprężyny, polecam. k
          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

          Komentarz

          • mirek_p11
            RS
            • 2010
            • 6763
            • Volkswagen
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Zamieszczone przez Mihau
            Zamieszczone przez mirek_p11
            minus troszkę miękki zawias.
            Załóż sprężyny, polecam. k
            no właśnie nad tym myślę

            Seat Leon ST FR by mirek_p11

            Fotki
            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
            Fotki

            Komentarz

            • pgolik
              Drive
              • 2011
              • 96
              • Octavia II (1Z3)
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              #7
              Dużo Passatów jeździ z tym silnikiem i specjalnych narzekań na trwałość nie słychać. Bywały problemy z manualnymi skrzyniami VAG (na forum są też wątki).

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                pgolik, goście robia te silniki na ponad 300 koni i jezdzą więc mysle że silnik przeżyje eksploatacje auta :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Flame
                  Elegance
                  • 2010
                  • 898

                  #9
                  andip, ja mam ponad 40 tys. zrobione, zero problemów.
                  ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                  ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                  ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                  Komentarz

                  • ary
                    Rider
                    • 2011
                    • 634

                    #10
                    Zamieszczone przez andip
                    Dodam jeszcze, że podoba mi się Octavia Scout, czyli podwyższona wersja z napędem na 4, ale niestety jest bardzo droga i nie ma gdzie się taką pzrejechać.
                    Osiągi trochę słabsze i spalanie trochę większe od ośki, ale w życiu bym się nie zamienił :diabelski_usmiech
                    4x4 docenisz przede wszystkim w zimie no i oczywiście na mokrym oraz luźnej nawierzchni. Tej zimy widziałem już jak ośki miały problemy z ruszaniem na oblodzonym podjeździe wiaduktu. U mnie problemów zero. Co do prowadzenia codziennego to w zasadzie poza lepszą trakcją auto zachowuje się jak zwykłe kombi. Nie przechyla się zbytnio w ostrych zakrętach co sugeruje podwyższony zawias. Technicznie Scout to to samo co kombi 4x4 ma tylko trochę większą średnicę kół dlatego stoi wyżej od 4x4 o ok. 2cm
                    Realne spalanie jest ok. litra większe niż podają w katalogu. Mnie w cyklu mieszanym wychodzi ok. 9l, katalog chyba mówi o 7,8l.
                    Jedyne co mnie denerwuje to elektroniczny kaganiec, którego nie można całkowicie wyłączyć więc zabawy w bączki na śniegu są mocno utrudnione.
                    Czy cena jest bardzo wysoka? Znajdź tańsze auto podobne do Scouta. Ja szukałem i nie znalazłem poza zwykłą Octą 4x4 (SUV to jednak nie to samo co podniesione kombi). Różnica cenowa w stosunku do Elegance 4x4 to ok. 7k zł, które płacisz za odrobinę lepsze wyposażenie oraz mod fabryczny w postaci zderzaków, plastików itp. W opcji masz jeszcze uboższą Ambition 4x4, która jest wg mnie ciekawą alternatywą jeśli rzeczywiście chcesz mieć AWD za niższe pieniądze.
                    P.S. Jak dobrze zagadasz z dealerem to spokojnie kupisz Scouta 1.8TSI sporo poniżej 100k zł. O trwałości się nie wypowiem, bo narazie mam 12kkm, oleju dolałem 0,5l
                    O2 Scout 1.8 TSI

                    Komentarz

                    • andip
                      Classic
                      • 2012
                      • 14

                      #11
                      O trwałości się nie wypowiem, bo narazie mam 12kkm, oleju dolałem 0,5l[/quote]

                      Co z tym olejem, że tak wszystkim bieże ? Ja mam obecnie renault clio 1.4 98 KM i poza wymianami oleju, jeszcze ani raz nie dolewałem. Czy to przez turbinę ?

                      Komentarz

                      • Psycho Dad
                        Rider
                        • 2009
                        • 629

                        #12
                        Zamieszczone przez andip
                        O trwałości się nie wypowiem, bo narazie mam 12kkm, oleju dolałem 0,5l

                        Co z tym olejem, że tak wszystkim bieże ? Ja mam obecnie renault clio 1.4 98 KM i poza wymianami oleju, jeszcze ani raz nie dolewałem. Czy to przez turbinę ?
                        Nie wszystkim, mi nie bierze. Mam nadzieje że tak zostanie przelatane... 42000km.

                        Jeśli ci przy 12kkm dolałeś 0,5l to twój silnik nie bierze oleju ...
                        Olej bierze jak dolewasz co 1000km 0,5l oleju wtedy płacz i lament jest akceptowalny .
                        Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                        Komentarz

                        • leff
                          Elegance
                          • 2004
                          • 862

                          #13
                          Zamieszczone przez ary
                          Zamieszczone przez andip
                          Dodam jeszcze, że podoba mi się Octavia Scout, czyli podwyższona wersja z napędem na 4, ale niestety jest bardzo droga i nie ma gdzie się taką pzrejechać.
                          Osiągi trochę słabsze i spalanie trochę większe od ośki, ale w życiu bym się nie zamienił :diabelski_usmiech
                          4x4 docenisz przede wszystkim w zimie no i oczywiście na mokrym oraz luźnej nawierzchni. Tej zimy widziałem już jak ośki miały problemy z ruszaniem na oblodzonym podjeździe wiaduktu. U mnie problemów zero. Co do prowadzenia codziennego to w zasadzie poza lepszą trakcją auto zachowuje się jak zwykłe kombi. Nie przechyla się zbytnio w ostrych zakrętach co sugeruje podwyższony zawias. Technicznie Scout to to samo co kombi 4x4 ma tylko trochę większą średnicę kół dlatego stoi wyżej od 4x4 o ok. 2cm
                          Realne spalanie jest ok. litra większe niż podają w katalogu. Mnie w cyklu mieszanym wychodzi ok. 9l, katalog chyba mówi o 7,8l.
                          Jedyne co mnie denerwuje to elektroniczny kaganiec, którego nie można całkowicie wyłączyć więc zabawy w bączki na śniegu są mocno utrudnione.
                          Czy cena jest bardzo wysoka? Znajdź tańsze auto podobne do Scouta. Ja szukałem i nie znalazłem poza zwykłą Octą 4x4 (SUV to jednak nie to samo co podniesione kombi). Różnica cenowa w stosunku do Elegance 4x4 to ok. 7k zł, które płacisz za odrobinę lepsze wyposażenie oraz mod fabryczny w postaci zderzaków, plastików itp. W opcji masz jeszcze uboższą Ambition 4x4, która jest wg mnie ciekawą alternatywą jeśli rzeczywiście chcesz mieć AWD za niższe pieniądze.
                          P.S. Jak dobrze zagadasz z dealerem to spokojnie kupisz Scouta 1.8TSI sporo poniżej 100k zł. O trwałości się nie wypowiem, bo narazie mam 12kkm, oleju dolałem 0,5l
                          scout stoi wyzej od 4x4 o chyba 2 mm, normalna 4x4 stoi wyzej od oski o prawie 2 cm

                          czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                          Komentarz

                          • Octavianos
                            L&K
                            • 2010
                            • 1130

                            #14
                            Na Scouta to sobie poczekasz nawet do końca roku.... 1.8 TSI to świetny silnik - jeśli Cię stać, to bierz, bo naprawdę daje frajdę z jazdy przy dobrym spalaniu.
                            SIMPLY CLEVER
                            Wiesz co dobre :-)

                            Moja Maszyna
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                            Komentarz

                            • andip
                              Classic
                              • 2012
                              • 14

                              #15
                              Zanim zamówię, to wcześniej chciałbym się takim Scoutem przejechać, a na razie centrala Skody milczy (wysłałem mailem pytanie, czy w woj. śląskim jest taka możliwość). Może to z powodu przeprowadzki, którą rzekomo mają, a może nie wiedzą co napisać. Scout jest drogi, ale w porównaniu z innymi ma wiele zalet: nie jest to typowy napompowany suw z małym bagażnikiem, ma ten napęd na 4, jest podwyższony (nie przyhaczy o krawężnik), dobry silnik i niezłe wyposażenie. Myślalem też nad Nissanem Kaszkajem 2.0 140 KM benzyna, ale tak: dach mam tuż nad głową, brak możliwości jazdy testowej takim silnikiem, a jechałem 1.6 117 KM i za słaby, podobno kiepska obsługa klienta po zakupie (centrala jest w Budapeszcie), drogie części. A w ogóle to prezentuje się bardzo efektownie w wersji I-Way.
                              Jak na tego Scouta mam tyle czekać, to jeszcze mi coś innego wpadnie w oko..

                              Komentarz

                              • ary
                                Rider
                                • 2011
                                • 634

                                #16
                                Zamieszczone przez leff
                                scout stoi wyzej od 4x4 o chyba 2 mm, normalna 4x4 stoi wyzej od oski o prawie 2 cm
                                Tak dokładnie to
                                Elegance 4x4 w serii opona 205/55R16 - średnica 631.9mm
                                Scout w serii opona 225/50R17 - średnica 656.8mm
                                Różnica w średnicy 24.9mm czyli prześwit większy o 12.5mm (ewentualne setne milimetra zależą od tego jak się układa pod obciążeniem jedna i druga opona )

                                Gdzieś widziałem oficjalne dane Skody dotyczące prześwitu i tam stało dla 4x4 chyba 164mm a dla Scouta 179mm czyli 15mm
                                Różnica jest tylko w kołach, bo zawias jest taki sam

                                Z tym oczekiwaniem jest niewiadoma. Jeden z forumowiczów czekał 4 miesiące, inny chyba z 6, ja 7
                                O2 Scout 1.8 TSI

                                Komentarz

                                • Tippo
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1349
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez andip
                                  Myślalem też nad Nissanem Kaszkajem 2.0 140 KM benzyna
                                  Odpusc sobie wolnossace benz, spali tyle co tsi jak nie wiecej a osiagi zenujace...Albo tdi albo cos z turbobenz bierz, tsi pali troche ale fajnie jedzie, takie 2,0 tez spali a jezdzi ch...

                                  Komentarz

                                  • majkel123
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 570

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Tippo

                                    Odpusc sobie wolnossace benz, spali tyle co tsi jak nie wiecej a osiagi zenujace...Albo tdi albo cos z turbobenz bierz, tsi pali troche ale fajnie jedzie, takie 2,0 tez spali a jezdzi ch...
                                    Dokładnie, znajomy ma Kaszane 1,6 jeździ to tragicznie, jak moja stara Cordoba 1.4 75 z LPG :twisted:
                                    Arctic 1.8 TSI DSG7

                                    Komentarz

                                    • Flame
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 898

                                      #19
                                      To japońskie cudo to jest w ogóle jakieś dziwna historia, jeździ to tragicznie, jest mało wygodne, a sprzedaje się w PL wyjątkowo dobrze :roll:
                                      ORIGINAL GERMAN AUDI A6 C7 AVANT 3.0 TDI 313KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...168233#1168233

                                      ORIGINAL GERMAN AUDI QUATTRO 2.2 200KM- http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...460025#1460025

                                      ORIGINAL CZECH SKODA FABIA MONTE CARLO 1.2 TSI 105KM - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=906416#906416

                                      Komentarz

                                      • radekgw
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1182

                                        #20
                                        Flame - bo sie podoba z zewnatrz - glownie pania
                                        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                        Komentarz

                                        • Kaziunciu
                                          Drive
                                          • 2010
                                          • 85

                                          #21
                                          Zamieszczone przez andip
                                          O trwałości się nie wypowiem, bo narazie mam 12kkm, oleju dolałem 0,5l
                                          Zamieszczone przez andip
                                          Co z tym olejem, że tak wszystkim bieże ? Ja mam obecnie renault clio 1.4 98 KM i poza wymianami oleju, jeszcze ani raz nie dolewałem. Czy to przez turbinę ?
                                          Renówki wogóle nie biorą oleju miałem ich z 8 i żadna nie wzieła ani grama oleju.

                                          Komentarz

                                          • voytek
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 480
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #22
                                            U mnie przebieg 35.5 kkm, padł napinacz łańcucha rozrządu miesiąc przed końcem gwarancji na szczęście . Obyło się bez uszkodzen silnika, ale głośna praca, wibracje i przejście w tryb awaryjny kazało mi jechać do serwisu na lawecie. Podobno od połowy 2010 roku montują już napinacz o poprawionej konstrukcji i ma już się nie psuć. A jak będzie naprawdę - zobaczymy. Generalnie rzecz ujmując silniki TSI bezawaryjnością niestety nie grzeszą. No ale niestety to są silniki od VW, a ta firma już dawno nie wyprodukowała silnika bez wady konstrukcyjnej. Co z tego, że auto ma super osiągi, relatywnie mało pali, silnik cichutki, skoro poważne awarie tych motorów występują przy tak małych przebiegach. Były przypadki całkowitego zniszczenia silnika w wyniku awarii rozrządu. Trzeba tu też odróżnić silniki BZB, z którymi nie było problemów o tych CDAA, z którymi problemy są.
                                            Oleju trochę bierze, ale bez przesady - jakieś 0.1-0.15 l/1000 km - ale z tym różnie bywa, jednym ciągnie więcej, innym mniej, zależy od egzemplarza.

                                            Komentarz

                                            • Mihau
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7461
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              #23
                                              voytek, czyli wymieniałeś na własny koszt? Ile taka przyjemność?
                                              O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                              Komentarz

                                              • voytek
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 480
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Nie nie, załapałem się jeszcze na gwarancji (napinacz padł miesiąc przed jej zakończeniem, czyli miesiąc temu). Miałem więc trochę szczęścia, ale i tak wymieniłbym napinacz na ten nowszy, nawet na własny koszt wraz końcem gwarancji, a tak udało się szczęśliwie na koszt gwaranta.

                                                Ale jak mnie zapytacie, czy kupiłbym auto z tym silnikiem jeszcze raz, to odpowiem, że tak, pomimo małego niesmaku związanego z wadliwym rozrządem. Przyjemność z jazdy wszystko rekompensuje. Tyle, że jakbym kupował jeszcze raz, to wziąłbym DSG .

                                                Komentarz

                                                • Mihau
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7461
                                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                                  #25
                                                  voytek, kurde, chyba się jeszcze nie obudziłem jak to czytałem, bo widziałem tam "miesiąc po gwarancji" :P
                                                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...